Antoni Encinas, nou gerent del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) de Catalunya

Torna
Dimecres, 24 d'octubre de 2018
  • La seva trajectòria professional ha estat molt lligada als serveis d’urgències dels sistema sanitari català
_

_

El Consell d’Administració del Sistema d’Emergències Mèdiques de Catalunya (SEM) ha nomenat Antoni Encinas com a nou gerent del SEM. Nascut a Sant Feliu de Llobregat el 1974, Encinas és llicenciat en Medicina i Cirurgia i especialitzat en Medicina Familiar i Comunitària per la Universitat de Lleida (UdL).

 

Fins ara ha estat exercint al SEM com a metge de vehicle de suport vital avançat i al programa d’atenció medicalitzada de l’ICS des de 2011. Antoni Encinas també ha treballat com a professional d’urgències a l’Hospital Vithas Montserrat de Lleida -on durant cinc anys ha estat el cap d’Urgències-, a la Clínica de Ponent i a l’Hospital Perpetuo Socorro de Lleida. El nou gerent ha estat directiu d’entitats privades de l’àmbit de la salut.
 
Amb el nomenament del nou gerent, el Consell d’Administració del SEM vol continuar apostant per la renovació tecnològica del SEM, fonamental per dotar als professionals de les millors eines; també es vol reforçar el model assistencial, incorporant la visió territorial. Igualment, també es prioritzarà la revisió de la política de recursos humans per fer-la propera i adequada a les necessitats especifiques de l’organització, i tot això amb l’objectiu d’aconseguir la transparència màxima en la gestió del processos.
 
El Consell d’Administració vol fer un agraïment específic al fins ara gerent del SEM, Jaume Estany, pel seu “incansable esperit de treball i de compromís” i un reconeixement “a la intensitat amb la que duu a terme la seva responsabilitat”.

El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM)
El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) és l’empresa pública encarregada de gestionar i donar resposta a les demandes d’assistència d’emergència sanitària extrahospitalària a Catalunya, rebudes a través del telèfon d’emergències únic 112.
 
També s’encarrega d’oferir assistència d’urgència sanitària extrahospitalària així com informació sanitària telefònica i consells de salut, mitjançant el telèfon 061 CatSalut Respon, les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any.
 
Durant l’any 2017, el 061 CatSalut Respon va rebre un total de 2.220.317 alertes  sanitàries corresponents a 1.659.787 incidents. D’aquestes el 44,5% es van resoldre telefònicament sense suposar la mobilització de recursos.