El CatSalut presenta les estratègies per millorar la relació entre el sistema sanitari i la ciutadania

Torna
Dimarts, 15 de desembre de 2015
  • La Gerència d’Atenció Ciutadana del Servei Català de la Salut (CatSalut) ha organitzat una Jornada per fer públiques les mesures que s’han posat en marxa per assegurar una gestió sanitària de qualitat orientada a l’usuari
  • El CatSalut identifica com a reptes l’accés universal a un sistema sanitari públic, l’exercici dels drets de la ciutadania en relació amb la salut i l’atenció sanitària i l’ús de les noves tecnologies
Un moment de la jornada, celebrada aquest matí a Barcelona.

Un moment de la jornada, celebrada aquest matí a Barcelona.

El CaixaForum Barcelona ha acollit aquest dimarts la Jornada En salut, responem als nous reptes de la relació amb la ciutadania, organitzada per la Gerència d’Atenció Ciutadana del Servei Català de la Salut (CatSalut) amb l’objectiu d’explicar les estratègies i mesures que s’han posat en marxa per assegurar una gestió sanitària de qualitat que s’orienti a l’usuari.
 
La Jornada, inaugurada per la secretaria general del Departament de Salut, Roser Fernández, ha reunit més de 250 professionals i ha comptat amb la intervenció de diversos experts, que han detallat les propostes que el CatSalut ha prioritzat per fer possible que la gestió sanitària pública pugui respondre als reptes que la relació del sistema sanitari i la ciutadania té plantejats actualment.
 
Entre els ponents han participat experts en la gestió de l’atenció assistencial de l’Administració pública i representants de la societat civil, com ara la jurista especialitzada en bioètica i directora de la Fundació Víctor Grífols i Lucas, Núria Terribas; la presidenta del Comitè 1r de Desembre, Montse Pineda, o la directora de la Fundació Esclerosi Múltiple i membre del Consell Consultiu de Pacients de Catalunya, Rosa Masriera. Hi ha intervingut, també, la periodista especialitzada en ciència i tecnologia i presidenta de l’Associació Catalana de Comunicació Científica, Cristina Ribas.
Les ponències han anat aportant solucions als tres reptes concrets d’aquesta relació entre sistema sanitari i ciutadania: l’accés a un sistema sanitari públic, de qualitat i universal; l’exercici dels drets de la ciutadania en relació amb la salut i l’atenció sanitària, i  l’ús de les noves tecnologies per a l’atenció personalitzada.
 
El director del CatSalut, Josep Maria Padrosa, ha apuntat com el CatSalut dóna resposta a aquest reptes, generant mecanismes que afavoreixen el criteri d'equitat i universalitat que garanteix l’accés al sistema sanitari.
 
Els experts han coincidit en la importància de la nova Carta de drets i deures de la ciutadania, amb la qual el CatSalut vol promoure persones més actives, més autònomes i més coresponsables amb la seva pròpia salut i, a la vegada, impulsar un nou model de salut, més centrat en les necessitats de la persona i que augmenti la confiança i el compromís mutu entre professionals, ciutadania i Administració.
 
Les ponències també han explicat l’abast de la plataforma digital Cat@Salut La Meva Salut. Aquesta eina millora l’accés de la ciutadania a la seva informació de salut, ja que, amb l’ús d’un codi d'usuari i d’una clau, cada ciutadà pot fer tràmits i consultar la seva informació clínica individual, a través d‘un espai digital que incorpora diversos serveis de salut.
 
La cloenda de l’acte ha estat a càrrec del gerent d’Atenció Ciutadana del CatSalut, Joan Lluís Piqué, qui ha recordat que “el futur de la gestió sanitària és facilitar l’assegurament de la cobertura universal i les prestacions sanitàries públiques a tota la població; potenciar un model sanitari basat en la coresponsabilitat dels ciutadans i centrat en les persones i, finalment, l’ús de les tecnologies per assolir la personalització de l’atenció sanitària”.