• Imprimeix

eConsulta

eConsultaL’eConsulta és una eina de comunicació digital entre els pacients i els professionals sanitaris que complementa l’atenció presencial. Permet a la ciutadania enviar consultes en qualsevol moment i des de qualsevol dispositiu al seu metge o infermera d’atenció primària i rebre resposta en un termini màxim de 48 hores en dies laborables.

Els pacients només poden accedir-hi des de La Meva Salut (LMS) prèvia autorització del seu metge o infermera d’atenció primària.

L’eina permet enviar arxius adjunts, com ara fotografies i altres documents, que es poden incorporar a la història clínica del pacient per decisió del professional sanitari.

En el moment que un ciutadà envia una eConsulta es genera una visita en l’agenda del metge o infermera del centre de referència. En cas que es trobi absent, la consulta es deriva a un altre professional. Quan el metge o la infermera respon a la consulta, el pacient rep una notificació per correu electrònic.

Les consultes realitzades s’arxiven en un historial accessible en qualsevol moment.

  • Facilitar l’accés de la ciutadania al sistema sanitari català. 
  • Agilitzar el procés d’atenció sanitària. 
  • Evitar molèsties als pacients (reduir temps i desplaçaments). 
  • Afavorir la participació i la coresponsabilitat dels ciutadans en la prevenció i cura de la seva pròpia salut.

 

Professionals

Ciutadans

EAPs

eCAP

3230

41466

304

OMI

147

679

7

Total

3377

42145

311

 

Desplegament per regions

Regió sanitària

Pendent

% desplegament

Lleida

0 de 23

100,00%

Barcelona ciutat

2 de 69

97,10%

Alt Pirineu i Aran

0 de 8

100,00%

Metropolitana Nord

13 de 89

85,39%

Girona

8 de 41

80,48%

Camp de Tarragona

7 de 33

78,78%

Catalunya Central

5 de 38

86,84%

Terres de l’Ebre

3 de 11

72,72%

Metropolitana Sud

22 de 59

62,71%

Total

60 de 371

83,82%

Dades actualitzades a 7 de maig de 2018

Data d'actualització:  14.05.2018